KULLANMA TALİMATI

dünyamız

KARAVAN DÜNYASINDAN
-Karavan hakkındaki yazılarımıza çok dikkat etmeliyiz, insanları etkileyen abartı yada eleştiri ancak sizi tatmin eder ama insanları mutsuz edebilir. Tavsiye şu olabilir öncelikle karavan nasıl yapılır nasıl kullanılır tercihlerde sıralama, özellikle araç seçimi işin önemini anlayabilme.
Yol haritanız olmalı; Telaş ve bilgisizlik doğru kararın düşmanıdır. Bir kere şunun altın çizelim, bazılarının söylediği olumsuz yorumların aksine bu ülkede güzel karavanlar yapılıyor sadece sayısı çok az ve maalesef buradan firma ismi veremiyorum kimseyi rahatsız etmemek adına.
-Bir yazı kaleme alıyorsanız ve amaç karavan yaptırmayı düşünenlere destek ve yol göstermek ise tartışmalarda seviye ve bilgi ön planda olmalıdır. Bizlerinde zaman zaman düştüğümüz hatalar oluyor yersiz ve gereksiz polemikler sonuçta bizi yıpratıyor. Normal zamanda asla yolunuz kesişmeyecek ortamlara dahil oluyorsunuz.
-Bundan önce yazdığım bir çok yazıda teknik konulara değindim, donanım tanıttım, karavan yapımında örnek donanım listesi sözleşme örneği yayınladım, kullanma kılavuzu yayınladım ve piyasada mevcut tezgahların resmini çizdim tatbikî anlayana ve bazen haksız lüzumsuz eleştirilerle ve gereksizce yıpratılma faaliyetlerine maruz kaldım. Sayısız karavan severle görüştüm bilgilendirme danışmanlık ve sıcak sohbetler yapıldı çok güzel sonuçlar elde edildi, insanlarla sevinçler paylaşıldı bazen gerilmeler oldu ama son hep tatlıya bağlandı ,evet sevinç paylaşmak ne güzel şeydir tatmanızı dilerim .
-Bu konudaki takdiri misafirlerimize bırakıyorum.
–**17 M3 -160 Beygir -3000 Motor Orjinal Klima 2009 model 11.000 de aldım ve şu anda 35.000 KM olan bir araç,400 AH Jel Akü,600 WAT Mono kristal güneş paneli,300 LT su deposu 100+100 iki adet atık deposu(WC ayrı-Duş ve lavabo ayrı)Truma Boiler ve Webasto ısıtıcı, çift seaflo hidrofor,Maceratör WC,Elastomerik Kauçuk köpük+bizofol abba izalasyon,Thule Tente,Mix dış duş,Uydu Tv yok kendi isteğim,220 LT 12 volt Uğur çift kapılı buzdolabı, bagaj iptali yapılmış,190×130 wisco yatak ve arkasında 50X120 Dometic Karavan Camı, gibi klasik bir Karavan ve ben bu araca fiilen biniyorum içinde yaşıyorum .(lütfen yadırgamayın uzun yıllar çalışarak kendi kendine ayakta kalmış bir çekirdek aileyiz kaç takladan sonra bunu yaptık)
Aynı zaman da piyasada 400 den fazla araca imalat tadilat yada başka vesilelerle hizmet vermiş olan önemli bir Karavan markasının sorumlu yetkili müdürüyüm. (imalat ve önemli tadilatlar evraklar bu yaklaşık sayıyı veriyor )
-YANİ HEM KARAVAN KULLANICISIYIM
VE HEMDE ÜRETİCİYİM
-PEKİ KAÇ TANE İMALATÇI
KARAVAN KULLANIYOR
SORGULARMISINIZ
-Bu tabloya göre bizim gibi insanlara dil uzatacaksanız bir kariyeriniz olmalı, ölçünüz ne, ne ürettiniz, kime nerde nasıl yardımcı oldunuz, ve biz hala yıllarını karavana vermiş arkadaşların gözlerinin içine bakıyoruz yada gencecik cevher ustaların işlerini takip ediyoruz bilmediğimiz bir şey öğrenebilir imiyiz diye. Diğer yandan çalakalem yaz gitsin o kadar kolay ki oturduğunuz yerden yorum yapmak(özellikle ahkam kesmek demiyorum işin ruhuna ters düşmesin diye)biraz insaf ,biraz izan öncelikle lafı dinlenir, söylediği anlaşılır ve yaptığından faydalanılır olmalısınız.
-Evet anlaşılmayan bir şey varsa elbette sorulara açığız ama öncelik üslup ve niyettedir.
-Her şeye rağmen mütevazi,saygı,sevgi çerçevesinden çıkmak gibi bir lüksümüz olamaz kim ne derse ne yaparsa o onun resmidir kimliğidir biz aynı duruşumuzda ısrarcıyız….Bizi izleyen okuyanlar kavgadan nizadan hoşlanmıyorlar, insanlar merak saldıkları ve hayalini kurdukları meseleyi anlamaya çalışıyorlar.
Şu an işyerinde bir hayli yoğun bir tempo var ziyarete kapalıyız, hijyeni ön planda tutarak üretime devam etmeye çalışıyoruz stoklarımızla gidebildiğimiz kadar.
-Teveccüh görüyoruz reklama veya sansasyona ihtiyaç yok. Hal böyle iken hala yazıyorsak amaç açık ve net;Bilgi paylaşmak destek olmak insanların aldanmasını engelleyebilmektir …….
-Ama gelişme sorunu yaşayan insanlar yazılarımıza bel altı vuruşlar yapmaktan zevk alıyorlar bizde mecburen susuyoruz. Medeni aydın ve sosyal insanlara yakışana ulaşmanın derdindeyiz.
-Emekle özene bezene yürüttüğümüz bir işletme ve isim var asıl konu bu güzel çizgiyi, muhafaza etmektir zira kalite her zaman kazanacaktır …
KARAVAN HAKKINDA HER ŞEY’DE
Karavan Hakkında Her şeye Cevap vermeye devam edeceğiz selam sevgilerimle, şen ve esen kalınız…
Nejat ÜSTÜNER

karavan almak, karavan yaptırmak, karavan, karavan alım satım

Karavan Yaptırmak İsteyenler, Niyetlenen ve İlk Adımı Atanlar

1-Sanal ortamlarda karavancılık hakkında yapılan yorumları değerlendirirken yorum yapanın tecrübeli deneyimleri sabit duayen karavancı olması lazımdır yani yorumcu fantezilerini ütopik düşüncelerini değil,objektif olması gerekenleri takipçilerine sunmalıdır.

2-Karavan’ı meydana getiren donanımları tek tek tanımak hangi cihazın ne için var olduğunu ve çalışma prensibini bilmeniz rahatınız için şarttır.Bunun için detaylı bir araştırma ancak bu konuda profesyonel kaynaklarla mümkündür..

3-Elektrik sistemi,Su sistemi,İzolasyon,Elektronik,Döşeme,Mobilya,Dizayn,Islak-Kuru alanlar,Teknik altyapı Karavanınızın özetidir.Sırada araç seçimi vardır.

4-Araç seçiminde mutlaka destek yani danışmanlık almak zorundasınız çünkü sonuçta aldığınız araç normalinde mini bir kamyondur ve çoğunuz hayatınızda hep küçük araçlarla muhatap olmuşsunuzdur.İlk defa böyle bir araç almak ve sonrasında kullanmak durumundasınız aslında bu ilk adımda zorlu bir aşamadır.

5-Seçeceğiniz İmalatçı bu konuda size en önemli danışmandır,Direksiyon Simidinden,Vites topuzuna,Pedallardan,Makaslara,Kapılardan,Motor sesine,Yürüyen aksamlardan,Ön düzeneklere,Frenlerden,Şanzıman geçişlerine varana kadar her şey gözden geçirilip expertiz işleminden sonra araç konusu halledilmiş olur.

6-Hayallerinizi gerçekleştirmek üzere çıktığınız bu yolda ilk düşünceniz şu olmamalıdır;Aldatılacakmıyız,kandırılacakmıyız,dolandırılacakmıyız?
Böylesi bir güzelliğe ilk adımı atarken aslında yapılacak şey şudur;
Yapımcının Tecrübesi,Atölyesi,Ekibi,Deneyimi,Donanım hakimiyeti,Bitirdiği işler,Yaklaşımı,Sözleşme şartları sizi tatmin etmelidir.

7-Anlaştığınız takdirde rutin aralıklarla aracınızın imalat sürecini takip etmek hem kullanacağınız aracı tanımak ve hemde olası basit problemleri nasıl çözeceğinizi öğrenmek açısından faydalı bir uygulamadır.

8-Araç tesliminde ;Kriko,Stepne,İlkyardım seti,Yangın Söndürücü,Silecekler,Farlar,Stop Lambaları,Kaporta kontrolü,Lastik ölçümleri,Göğüs ve şöfor mahallinin genel durumu,Motor yağı,yakıt durumu,tek tek kontrol edilerek tesbit edilmelidir.

9-Aracınız normalde N1 sınıfı hafif ticari snıftadır,Karavan dönüşümünden sonra M1 Özel amaçlı Motorlukaravan sınıfına dönüşecek ve B sınıfı ehliyetle kullanabileceğiniz bir taşıt haline gelecektir..
Bütün bu yazılanlar Camper Van Dediğimiz aracın fiziki yapısında cam açmak dışında değişiklik yapmadan üretilen Karavanlardır.Bunun dışında Kasası büyütülen hacmi genişletilen Semiintegral,Alkoven sınıfı araçlarında süreci aşağı yukarı böyledir…

10-Araç konusunda PSA gurubu diye adlandırılan DUCATO,PEUGEOT BOXER,CİTROEN JUMPER Motokaravan için en ideal araçlardır. Araçlarda 15 yada 17 m3 diye adlandırılan ölçüler tavan yüksekliği ile ilgilidir bütün araçlarda en ve boy aynıdır(190×405 cm) sadece 17 m3 araçlar 22 cm daha yüksektir….